HA A SZELLEMI-TERMÉSZETFELETTI ERŐ HIÁNYZIK AZ ÉLETEDBEN, AKKOR ERŐTLEN, VALLÁSOS KERESZTÉNNYÉ VÁLSZ. Formálissá válik a hívő életed. Szellemi erő nélkül kiüresedik az egyház és kiüresedik a hívő: szabályok, törvények, megszokott-berögzült gyakorlatok és szolgálatok jönnek létre.
Gyakorlati materializmus alakul ki: a hitvallásban, beszédformában a bibliai nyelvezetet használod, de az életmódodban mégis a világi, Bibliát nem ismerő emberekhez hasonlítasz...
Ráadásul, ha nincs szellemi erő, az egyre törvénytelenebbé váló világgal szemben védtelenné válsz, amely az erkölcsi területen is jelentkezni fog: felütik fejüket a bűnök, a kompromisszumok.
SOHA NE HANYAGOLD EL A SZELLEMI, TERMÉSZETFELETTI ERŐT!
Ha figyelmesen végigolvassuk az Evangéliumokat, az Apostolok Cselekedeteit és az apostoli leveleket, alapvetően 3 nagy csoportba sorolhatjuk az Újszövetség munkáját. Olyan ez, mint egy háromlábú szék lábai: kihagyhatatlanok a kereszténységből, és így kihagyhatatlanok a hívő egyéni életéből is. Nem lehet ezeket egymással kiváltani, nem helyes az egyiket a másik rovására előtérbe helyezni.
1. SZELLEMI-TERMÉSZETFELETTI ERŐ MŰKÖDÉSE ÉS MEGNYILVÁNULÁSAI.
Ide tartozik minden csodálatos gyógyulás, démonoktól való szabadulás, csodák és jelek, a Szent Szellem ajándékainak megnyilvánulásai. De ide sorolhatjuk mindazokat a tanításokat, példázatokat, amik a bibliai hitről, az Igéről, a Krisztus Szellemének és a Szent Szellemnek bennünk zajló munkájáról szól: a logosz és a réma hatásai, az újjászületés és eredményei, a Szentlélek vezetése.
2. ERKÖLCSI TANÍTÁSOK ÉS IGAZSÁGOK.
Minden olyan tanítás és üzenet, amelynek célja az erkölcsi megtisztulás, a megszentelődés. Bűnismeret, bűnökből való megtérés, tisztátalanságok és azokból való megtisztulás, az ó- és új ember harca és az új emberben való járás, átkok, démonikus kötelékek és azokból való szabadulás.
3. KERESZTÉNY JELLEM ÉS ERÉNYEK.
Minden olyan tanítás, cselekedet, amely a hívőkre jellemző tulajdonságokról, azoknak a kimunkálásáról, illetve a hívők közösségét érintő dolgokról szól. Ide kerülnek a tanítványságról, a szolgálatról, az egyházról és annak működéséről, a hatalomról és vezetésről szóló kijelentések. De ide sorolható a hívők egymás közötti és a világiakhoz való viszonya, a bibliai konfliktusrendezés, a próbákban való helytállás is.
Pál apostol a korintusiaknak világosan megfogalmazta a hatékonyan működő kereszténység lényegét: "És az én beszédem és az én prédikálásom nem emberi bölcseségnek hitető beszédiben állott, hanem szellemnek és erőnek megmutatásában: Hogy a ti hitetek ne emberek bölcseségén, hanem Istennek erején nyugodjék...Mert nem beszédben áll az Istennek országa, hanem erőben." (1 Kor. 2:4-5, 4:20)
AMIKOR AZ IGÉT OLVASOD, AMIKOR IMÁDKOZOL, VAGY ISTENTISZTELETRE JÖSSZ, MINDIG LEGYÉL NYITOTT ISTEN TERMÉSZETFELETTI EREJÉRE!
Legyen benned az a hozzáállás és motívum, amire a zsoltáros szólít fel minket:
"Kivánjátok az Urat és az ő erejét; keressétek az ő orczáját szüntelen."
(105. Zsoltár 4.)